Treceți la conținutul principal

Ţări care se vor dezvolta cel mai rapid până în 2060


Luand in calcul dinamica Produsului Intern Brut (PIB) din 1995, pana in 2060, potrivit raportului OCDE “Orizont 2060: perspective de crestere economica globala pe termen lung”, tabelul de mai jos face un clasament al tarilor cu cea mai puternica dinamica economica. Ritmul de crestere in diverse decade ale acestei perioade pe termen lung va avea impact asupra nivelului de dezvoltare si de viata din societatile statelor respective. Cu surprindere, analistii constata ca cea mai dinamica tara va fi India, China – marea revelatie a ultimelor doua decenii -, situandu-se de-abia pe locul al treilea.
De consemnat ca din cele 41 de state cu cea mai mare sansa de imbogatire, ca urmare a dinamicii PIB, din Europa sunt mentionate: Estonia, Islanda, Norvegia, Rep. Ceha, Elvetia, Belgia, Ungaria, Slovacia, Suedia, Irlanda, Danemarca, Rusia, Finlanda, Irlanda, Slovenia, Spania, Olanda, Franta, Polonia, Austria, Grecia, Italia, Portugalia. Germania si Luxemburg se afla pe locurile 40, respectiv 41.
Tarile cu cea mai inalta crestere economica anuala medie pana in 2060
Locul
Tara
1995-2011
2011-2030
2030-2060
2011-2060
1
India
7,5%
6,7%
4,0%
5,1%
2
Indonezia
4,4%
5,3%
3,4%
4,1%
3
China
10,0%
6,6%
2,3%
4,0%
4
Arabia Saudita
4,4%
4,2%
2,4%
3,1%
5
Africa de Sud
3,4%
3,9%
2,5%
3,0%
5
Mexic
2,6%
3,4%
2,7%
3,0%
7
Turcia
4,2%
4,5%
1,9%
2,9%
8
Brazilia
3,3%
4,1%
2,0%
2,8%
8
Chile
3,9%
4,0%
2,0%
2,8%
10
Argentina
3,6%
3,6%
2,2%
2,7%
11
Australia
3,3%
3,1%
2,2%
2,6%
11
Israel
3,7%
2,7%
2,6%
2,6%
11
Noua-Zeelanda
2,7%
2,7%
2,6%
2,6%
14
Estonia
3,6%
2,8%
2,0%
2,4%
15
Islanda
3,0%
2,2%
2,4%
2,3%
15
Norvegia
3,0%
2,9%
1,9%
2,3%
17
Canada
2,6%
2,1%
2,3%
2,2%
18
SUA
2,5%
2,3%
2,0%
2,1%
18
Rep. Ceha
3,2%
2,7%
1,8%
2,1%
18
Marea Britanie
2,3%
1,9%
2,2%
2,1%
18
Elvetia
1,7%
2,2%
2,0%
2,1%
22
Belgia
1,8%
2,1%
2,0%
2,0%
22
Ungaria
2,4%
2,5%
1,7%
2,0%
22
Slovacia
4,5%
2,9%
1,4%
2,0%
22
Suedia
2,5%
2,4%
1,8%
2,0%
26
Irlanda
4,7%
2,1%
1,7%
1,9%
26
Rusia
5,1%
3,0%
1,3%
1,9%
28
Danemarca
1,5%
1,3%
2,1%
1,8%
28
Finlanda
2,5%
2,1%
1,6%
1,8%
28
Slovenia
2,6%
2,0%
1,6%
1,8%
31
Spania
2,9%
2,0%
1,4%
1,7%
31
Olanda
2,2%
1,8%
1,6%
1,7%
33
Coreea de Sud
4,6%
2,7%
1,0%
1,6%
33
Franta
1,7%
2,0%
1,4%
1,6%
33
Polonia
4,3%
2,6%
1,0%
1,6%
36
Austria
2,0%
1,5%
1,4%
1,4%
36
Grecia
2,4%
1,8%
1,2%
1,4%
36
Italia
1,0%
1,3%
1,5%
1,4%
36
Portugalia
1,7%
1,4%
1,4%
1,4%
40
Japonia
0,9%
1,2%
1,4%
1,3%
41
Germania
1,4%
1,3%
1,0%
1,1%
41
Luxembourg
3,8%
1,8%
0,6%
1,1%
                            Sursa: OCDE

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Nu va mai amestecati in viata noastra !

De ani de zile, tara noastra a devenit un camp de execrabila bataie de joc a unor indivizi din interiorul teritoriului national si din partea unor rezidenti, Cei mai multi cu rang diplomatic. In ultima vreme, detractori ai Romaniei isi inmultesc vociferarile. Fie ca este vorba de starea economiei, de starea justitiei, de granitele tarii, de istoria si viitorul nostru. Desi nu mai suntem sub tutela juridica a niciunui imperiu de aproape 150 de ani, tentatia imperialista a unor state din  jurul nostru sau din departari se intensifica. Iar formele de ingerinta sunt dintre cele mai perverse. Anul trecut ma aflam in  vacanta la Sighisoara. O perla de oras din inima tarii. Proprietara pensiunii, o romanca,  fosta lucratoare intr-o fabrica cu profil tehnic ce daduse faliment, s-a reconvertit la turism. Intre alte povestioare am aflat ca fiul sau este elevul unui liceu ales din oras. Liceul este cautat pentru ca este subventionat de organizatii austriece. Mi s-a povestit ca subventionar

Tehnocratia si economia

Au trecut 75 de zile de la instalarea Guvernului condus de Dacian Ciolos. Venirea sa la puterea executiva a tarii s-a produs in conditii pripite si oarecum obscure. Mai devreme sau mai tarziu, acest lucru se va clarifica. Inclusiv daca echipa lui Ciolos este consecinta unei conspiratii interne sau externe. Nu asta este important, acum. Important, dupa parerea noastra este modul in care Guvernul Ciolos isi indeplineste misiunea. Rolul sau declarat a fost acela de a instaura tehnocratia in societatea romaneasca. In locul democratiei politice. Este o formula vanturata de cateva decenii in sociologia si politologia occidentala. Aplicabila in societatile cu probleme, cu fracturi grave in functionarea institutiilor unui stat. Nu a fost cazul tarii noastre. Trecem si peste acest aspect. Si ne oprim la rolul pe care guvernarea tehnocrata si l-a propus la 17 noiembrie 2015: acela de a conduce tara pe o perioada limitata, cu prerogative limitate. Guvernarea Ciolos era vazuta ca o guve

Guvernarea externalizata

Dupa anumite modele anglo-saxone, marile companii isi externalizeaza activitati care, in principiu, sunt mai bine realizate de echipe specializate. Externalizam, de pilda, mentenanta trenurilor de metrou, sau contabilitatea primara, sau serviciile de salubritate. Toate aceste actiuni se iau pentru a rentabiliza, pentru a face mai competitive activitatile de baza ale unei companii sau ale unei comunitati Depasind toate inchipuirile, Romania si-a externalizat guvernarea. La 17 noiembrie 2015, treburile curente ale statului au fost puse in mana unei echipe ad-hoc, adunata de prin  toate cotloanele birocratice ale Comisiei Europene de la Bruxelles  sau din diverse huburi universitare sau manipulatoare. Sustinerea a fost solida: strada. De mai bine de un deceniu, strada, respectiv cohorte mai mici sau mai mari de indivizi strecurati prin arterele marilor orase sau pe retelele de socializare fac politica asa-zis civica. Guvernul pe care Dacian Ciolos l-a incropit cu eforturi deosebite in